BF2042 Pelimuodot, onko niitä tarpeeksi
Edellinen Battlefield V peli ei ollut pelisarjan onnistuinen yksilö. Peruskonsepti oli hyvä ja pelimoottori oli periaatteessa toimiva, mutta monet huonot valinnat ja laatuongelmat koodissa johtivat pelin melko kiviselle tielle.
BFV onnistui kuitenkin luomaan jotakin uutta, kuten Squad Conquest pelimuoto, joka oli varsin hieno kokemus squadpelaajille. Pelissä oli monia erilaisia pelimuotoja, mutta oli hämmentävää kuinka usein pelimuodot katosivat pelistä. Perus Conquest oli aina tarjolla, mutta muita pelimuotoja oli vain käymässä, kunnes ne taas korvattiin jollakin muulla.
DICE on selittänyt asiaa käyttöliittymän rajoitteilla, käytössä ei voi olla kuin rajallinen määrä pelimuotoja kerralla. Jos jokin pelimuoto lisättiin valikkoon piti jonkin olemassa olevista pelimuodoista antaa uudelle tilaa.
Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä toistaako DICE samoja virheitä BF2042 pelin kanssa. En pitäisi aivan ennen kuulumattomana, vaikka uudessa pelissä olisi aivan samat rajoitteet. Alku ainakin näyttää pelottavalta. Emme tiedä vielä kaikkea tulevan pelin pelimuodoista, mutta All Out Warfare – joka on siis sitä perus bäfää – sisältää vain Conquest ja Breakthrough pelimuodot – ainakin näin aluksi. Näiden lisäksi on sitten muitakin viritelmiä, kuten Hazard ”tämä ei ole Battle Royale” Zone ja täysin nimeämätön DICE LA -studion tekemä joku asia…
All Out Warfare saisi edes tulevilla kausilla saada vähintään Rush pelimuodon ja mielellään monia muitakin mukaan. Henkilökohtaisesti toivoisin tiimipelaamiseen hyvin soveltuvan Squad Conquestin saavan myös jatkoa uudessa bäfässä. Olisi myös hienoa nähdä muita klassisia pelimuotoja, vuosien varrelta.
Voisiko nuo klassiset pelimuodot ja klassiset kartat olla DICE LA studion ”rakkauskirje BF veteraaneille”?